Other Publications

Lopes, Mónica (2024), "Crisis Communication Checklist: A checklist for research and higher education institutions on crisis communication about cases of gender-based violence", UniSAFE Toolkit

next

Other Publications

Lopes, Mónica; Ferreira, Virgínia; Vieira, Cristina; Monteiro, Rosa; Santos, Caynnã (2024), "Guia para a Integração da Perspetiva de Género no Ensino Superior", Guia para a Integração da Perspetiva de Género no Ensino Superior [Guide for the Integration of the Gender Perspective in Higher Education]

Other Publications

Lopes, Mónica; Aguiar, Pâmela; Cavadas, Cláudia (2024), "Guide for the Integration of the Gender Perspective in the Management of Research Processes and Contents of R&D Units", Guide for the Integration of the Gender Perspective in the Management of Research Processes and Contents of R&D Units

Book

Monteiro, Rosa; Lopes, Mónica; Vieira, Cristina; Ferreira, Virgínia; Santos, Caynnã (2024), Políticas públicas de igualdade de género na educação em Portugal: da legislação à difícil transposição prática [Public gender equality policies in education in Portugal: From legislation to the challenge of practical implementation]. Coimbra: CES-UC

Article in Scientific journal

Lopes, Mónica (2024), "The gendered effects of parenthood on career outcomes: Do family gaps explain gender differences along the science pipeline?", Women's Studies International Forum, 107, 103002

Article in Scientific journal

Oliveira, Ana; Duarte, Madalena (2024), "Lendas de paixão: uma reflexão sociojurídica sobre as emoções no direito penal", Análise Social, 59, 252

Article in Scientific journal

Oliveira, Ana (2024), "O poder (de) disciplinar: notas sobre o assédio como cavalo de Tróia na regulação jurídico-laboral", Revista Eletrônica Direito e Sociedade - REDES, 12, 2
DOI

Article in Scientific journal

Giuliani, Gaia (2024), "Pier Paolo Pasolini and the Decolonizing/Postcolonial Subaltern: for a Postcolonial Critique", Cinema e Storia, 13, 1, 173-204

Article in Scientific journal

Silva, Marcos (2024), "PRÁTICAS PEDAGÓGICAS (ANTI)RACISTAS - (ANTI)OPRESSIVAS E (RE)EXISTÊNCIAS", CESCONTEXTO, 35, 75-86

Article in Scientific journal

Martins, Catarina (2024), "Die inneren Grenzen der (schein)einheitlichen Nation. Herausforderungen der Literatur- und Kulturwissenschaften ausgehend von der Literatur Schwarzer Frauen in Deutschland: May Ayim und Sharon Dodua Otoo", Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, Labor

Report

Fontes, Fernando; Nogueira, Cláudia (2024), Fundamental rights protection of persons with disabilities living in institutions - Experiences and views of practitioners and persons with disabilities Report 2024 , Portugal, Vienna: Fundamental Rights Agency (FRA), 1-38

Book Chapter

Nascimento, Daniela; Sousa, Inês (2024), Turning Voices into Alarms: Rescuing Forced Migrants in the Mediterranean Through Alternative Narratives as a Form of Political Action, in Novais, R.A., Arcila Calderón, C. (org.), Representations of Refugees, Migrants, and Displaced People as the 'Other'. Cham: Palgrave MacMillan, 219-232

Article in Scientific journal

Branco, Patrícia (2024), "What's emotion got to do with it? Reflections on the buildings of the Portuguese (Family) Courts", Frontiers in Sociology, 9

Article in Scientific journal

Nascimento, Daniela; Pureza, José Manuel; Roque, Sílvia (2024), "Das novas guerras às migrações: o subdesenvolvimento como ameaça?", Mundo Crítico, 10

Article in Scientific journal

Gianolla, Cristiano; Mónico, Lisete; Cruz, Manuel João (2024), "Emotion Narratives on the Political Culture of Radical Right Populist Parties in Portugal and Italy", Politics and Governance, 12, 1-22
DOI

Article in Scientific journal

Santos, Boaventura de Sousa (2024), "AI and the Epistemologies of the South", Journal of World-Systems Research, 30, 2, 635-645

Article in Scientific journal

Santos, Boaventura de Sousa (2024), "Viver entre ruínas: a condição humana abissal", Revista Debates Insubmissos, 7, 25, 10-17

Article in Scientific journal

Silva, Marcos (2024), "Estudios sobre relaciones étnico-raciales en el currículo de Antropología de una universidad peruana: enfoques, inclusiones y ausencias", CSOnline - Revista Eletrônica de Ciências Sociais, 38, 339-372

Book

Abreu, Maria Odília; Dias, Isabel Simões; Ribeiro, Tiago; Barroso, Marisa; Pinto, Hélia Gonçalves; Neves, Ana Margarida (orgs.) (2024), Investigação, Práticas e Contextos em Educação - Conferência Internacional - Volume XIII. Leiria: ESECS-IPL

Report

Casaleiro, Paula; Dias, João Paulo; Ferreira da Veiga, Gustavo; Neves, Ana Filipa (2024), Estudo sobre condições de trabalho, desgaste profissional e bem-estar dos/as magistrados/as do Ministério Público portugueses/as, Coimbra: OPJ/CES, 1-201