Capítulo em Livro
Andreucci, Diego; García-López, Gustavo; Calvario, Rita (2024), Introduction, in Undisciplined Envionments Collective (org.), Insurgent Ecologies Between Environmental Struggles and Postcapitalist Transformations. Halifax, Canada: Fernwood Publishing, 66-82
Artigo em Revista Científica
García-López, Gustavo; McCormick-Rivera, William (2024), "Neoliberalism, colonialism, and systemic barriers to citizen participation in environmental assessment processes in Latin America: The case of Puerto Rico", Environmental Impact Assessment Review, 109, 107635
Capítulo em Livro
Santos, Filipe (2024), Pessoas inimputáveis, in Maria João Leote de Carvalho, Vera Duarte, Sílvia Gomes, Rafaela Granja (org.), Manual de justiça juvenil e de justiça penal. V.N. Famalicão: Húmus, 383-399
Capítulo em Livro
Cruz, Kalynka; Uchôa, Raphael (2024), A Starlink e o colonialismo digital na Amazônia, in Lucia Santaella & Kalynka Cruz (org.), Amazônia Digital. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 159-178
Artigo em Revista Científica
Domingues, Andreia Sofia Barreiro; da Silva, José Manuel Tomás; de Albuquerque Paixão, Maria Paula Barbas; da Silva David, Rute Marlene Fernandes (2024), "Career indecision profile-short version: validity evidence", International Journal for Educational and Vocational Guidance
Artigo em Revista Científica
Morais, M.; Silva, J. M. T.; Paixão, M. P.; Tracey, T. (2024), "Modelling vocational interests: application of the Personal Globe Inventory in Portugal", International Journal for Educational and Vocational Guidance
Artigo em Revista Científica
Martins, Cátia; da Silva, José Tomás; de Jesus, Saúl Neves; Ribeiro, Conceição; Estêvão, Maria Dulce; Baptista, Ricardo; Carmo, Cláudia; Brás, Marta; Santos, Rita; Nunes, Cristina (2024), "The Volunteer Functions Inventory (VFI): Adaptation and Psychometric Properties among a Portuguese Sample of Volunteers", European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 14, 4, 823-837
Artigo em Revista Científica
Agostinho, Clotilde Alves Nunes; Alberto, Isabel Maria Marques; Silva, José Tomás da (2024), "Validating the Assessment of Communication in Parenting Scale (COMPA) with a Sample of Parents and Children Flagged for Parental Abuse and Negligence", Psychology, 15, 10, 1553-1574
Artigo em Revista Científica
Major, Sofia O.; Palos, Ana C.; Gaspar, Maria F.; Santos, Ana I. (2024), "Do we get what we expect? A qualitative study of preschool teachers' experiences with the Incredible Years® Teacher Classroom Management program", Children and Youth Services Review, 163, 107782
Artigo em Revista Científica
Gaspar, Maria Filomena Ribeiro da Fonseca (2024), "PORQUÊ FALAR DE EMOÇÕES EM IDADE PRÉ-ESCOLAR?", Revista Conhecimento Online, 2, 3-16
Artigo em Revista Científica
Leitão, Sara M.; Francisco, Rita; Seabra?Santos, Maria João; Gaspar, Maria Filomena (2024), "The process in‐between: Parents' perceptions about how practitioners promote the outcomes of the Incredible Years Basic program", Family Process, 63, 4, 1867-1886